Cum masori indicele de incredere?

7 moduri in care puteti masura indicele de incredere

1. Oamenii care lucreaza in cadrul companiei dumneavoastra duc pana la capat ceea ce au promis si trebuie sa rezolve?
Rezervele de incredere se imputineaza daca intre ceea ce spun oamenii si ceea ce fac exista incongruente. Ducerea la indeplinire a sarcinilor si respectarea angajamentelor sunt intotdeauna pietre de temelie ale increderii.

2. Angajatii dumneavoastra fac schimb liber de informatie de calitate? Aceasta informatie circula fara sa intalneasca niciun obstacol intre departamente?
Persoanele care obtin si retin informatia, nelasand-o sa circule, sa plece mai departe, sunt vazuti de ceilalti ca nefiind de incredere.

3. Comportamentul managerilor si al liderilor este predictibil si pozitiv?
Liderii care fac dovada unor comportamente agresive, alternative (pasiv-agresive) sau inconsistente lovesc cu putere in chiar fundatia increderii. Incurajati si rasplatiti comportamentul pozitiv, consistent si eficient, indreptat catre rezultate.

4. Oferiti “feedback” atunci cand aveti de a face cu performanta angajatilor dumneavoastra? Ii recompensati si le aratati pretuirea de care au nevoie pentru a fi stimulati sa avanseze in activitatea profesionala?
Angajatii care sunt constienti de reusitele lor si care, in plus, sunt multumiti de modul in care sunt recompensati si recunoscuti pentru eficienta de care dau dovada vor umple pana la refuz cazanul cu incredere din care se adapa zilnic compania dumneavoastra.

5. Barfele si stirile de la “radio sant” constituie sursa primara de informare pentru angajati?
Informatia de calitate, impartasita formal si consistent, va construi intotdeauna incredere, diluand ingrijorarile si preocuparile angajatilor. De asemenea, are si darul de a darama toti peretii dintre “Noi” si “Ei”.

6. Angajatii isi pun in discutie dezamagirile intr-o maniera deschisa si responsabila?
Oamenii care nu au nicio posibilitate de a-si exprima dezamagirile in mod deschis, facandu-le cunoscute managerilor, vor ajunge negresit sa comunice in suete, in separeuri sau pe la colturile holurilor. Inutil de precizat ca o astfel de situatie reprezinta cel mai mare dusman al increderii dintre angajati si lideri.

7. Managementul pe care il aplicati si practicati incurajeaza competitia dintre angajati?
Intr-un mediu de lucru in care se pune prea mult accent pe competitie, angajatii nu vor mai imparti informatia, nu isi vor mai acorda ajutor reciproc si nu vor mai colabora eficient. Notiunea de “echipa” va prinde rugina, deoarece competitia exacerbata hraneste principiul machiavelic al “scopului care scuza mijloacele”. Astfel, butoiul cu incredere se va goli cu fiecare noua zi.

Autor: Liviu Plesoianu, preluat de pe e-actual.ro