Manager calitate sau auditor in domeniul calitatii?

n-doors-lighting-guality01

Deseori se creeaza confuzii intre functiile manager calitate si auditor in domeniul calitatii, datorita nenumaratelor asemanari pe care le impartasesc cele doua ocupatii. Ambele apartin de domeniul larg al managementului calitatii si presupun cunoasterea acelorasi informatii, concepte si proceduri, insa, in principiu, pe treapta ierarhica mai intai este pozitionat managerul de calitate si apoi auditorul in domeniul calitii.

Un manager de calitate elaboreaza politici in domeniul calitatii si implementeaza sistemul de management al calitatii, in timp ce auditorul, intern sau extern, este cel care evalueaza sistemul implementat, in vederea atestarii conformitatilor. Atat managerul de calitate, cat si auditorul sunt gestionari ai sistemului de management al calitatii, ocupandu-se de dezvoltarea, mentinerea si imbunatatirea acestuia.

Managerul de calitate are in vedere si educarea, instruirea si motivarea personalului din intregul departament de calitate din care face parte, pe cand auditorul face parte dintr-o echipa de audit, avand in primul rand o functie de control. Cei care lucreaza in acest domeniu, dar nu au certificare, pot urma un curs de Manager calitate sau unul de Auditor in domeniul calitatii, in functie de pozitia pe care vor sa o ocupe. Ambele cursuri ofera toate cunostintele de baza in aceasta arie de activitate.